fbpx

7 soluții cu rezultate imediate pentru a îți calma anxietatea

 In Sănătate emoțională, YOU cu tine, YOU și prin ce trec alții

„Anxietate –  stare de neliniște, de așteptare încordată, însoțită de palpitații, jenă în respirație etc., întâlnită în unele boli de nervi”.

Anxietatea este o tulburare destul de comună în zilele noastre, iar asta, în mare parte, din cauza societăților și ritmului alert în care trăim. Nu este ceva cu care ar trebui să glumim sau ceva de luat în derâdere, pentru că frica, nesiguranța, disconfortul și stresul pe care această stare ni le poate provoca sunt probleme reale care trebuie rezolvate. 

Deși această frământare poate apărea încă din adolescență, mulți oameni aleg să nu facă nimic în privința ei, pentru că ori nu pare ceva îndeajuns de serios, ori nu știu cum și la cine să apeleze. Lumea este plină de prejudecăți, dar doar tu știi ce se află în interiorul tău, iar anxietatea este ceva cu care te poți confrunta zilnic, fără să știe nimeni că treci prin asta. 

Chiar zilele trecute o prietenă i-a împărtășit mamei ei că probabil suferă de anxietate generalizată, iar aceasta i-a răspuns cu „anxioasa lui mama”, fără să acorde prea mare interes, fără să aibă o discuție pe tema asta, fără să încerce să o asculte și fără să găsească o soluție la problema ei. Lucrul aceasta se întâmplă zilnic, iar cel puțin tinerii nu știu de unde să apuce problema în secunda în care nu sunt luați în serios, așa că renunță și aleg să trăiască cu asta în continuare. 

Astfel, m-am gândit că poate ar fi util să împărtășesc câteva metode prin care putem scăpa pe moment de sentimentul acela neplăcut de teamă. Având în vedere că și eu trec prin momente de genul, am învățat câteva lucruri utile, care pot avea scopul de a vă relaxa pe moment cât mai repede sau de a avea un impact pozitiv pe termen lung în ceea ce privește această problemă. 

Relaxează-te prin respirație – anxietatea de obicei se manifestă și prin creșterea ritmului cardiac, ceea ce înseamnă că bătăile inimii sunt mai rapide. Astfel, încearcă să-ți controlezi respirația, pentru a putea relaxa atât corpul, cât și mintea. În plus, sunt câteva exerciții pe care le puteți face și acasă și care pot fi găsite sub denumirea de respirație diafragmatică (diaphragmatic breathing DB), care este o tehnică de respirație profundă cu ajutorul căreia te poți relaxa dacă o faci repetat 10 minute pe zi. Google it!

Relaxează-te vizualizând – și această tehnică se poate găsi destul de ușor dacă cauți „guided imagery (imagini ghidate) GI” pe Google. GI implică vizualizarea mentală a unor scene pașnice și plăcute pentru tine, astfel încât să-ți promoveze o stare de relaxare. De asemenea, pictarea unei imagini mentale a unui loc care te face să te simți relaxat îți poate calma creierul și corpul.

Numără – concentrează-te pe ceva, mai bine spus. Număratul este una dintre cele mai bune metode prin care poți să te gândești intens la ceva și prin care, totodată, poți să îți iei mintea de la starea pe care o ai în momentul respectiv. Păcălește-ți mintea. 

Rămâi ancorat în prezent– a rămâne prezent în împrejurimile actuale ție te poate ajuta să creezi o stare de spirit calmă atunci când îți simțiți gândurile accelerate și pătrunderea anxietății. Ideea e să te scoți din mintea și gândurile tale și să te aduci în prezent. 

Ascultă muzică – muzica poate reduce stresul, poate ameliora anxietatea și poate crește satisfacția și relaxarea. Această unealtă este una foarte comună, mai ales că o folosim chiar și atunci când nu ne dăm seama, pentru că ne face plăcere să ascultăm muzică și ne simțim mai deconectați din propria minte atunci când o facem. 

Redu consumul de cafea și cofeină – cofeina provoacă o creștere a nivelurilor de adrenalină, iar acest lucru poate face unele persoane să se simtă anxioase. Având în vedere că adrenalina este un hormon implicat în răspunsul la frică al organismului, creșterea acesteia nu poate face bine unei persoane care are stări de anxietate. Surprinzător, eu am observat o strânsă legătură între cafea și stările mele de spirit, mai ales când vine vorba de anxietate, așa că propun celor care trec prin aceste probleme să reducă sau să renunțe la cafea, ciocolată neagră și alte alimente care conțin cafeină. 

Evită să lași lucrurile pe ultima sută de metri – dacă ai responsabilități, task-uri, promisiuni sau alte sarcini de îndeplinit, încearcă pe tot posibilul să le rezolvi la timp, pentru că nivelurile de stres și preocupare la care o să ajungi atunci când te vezi cu lucrurile neterminate sau cu prea multe de făcut în aceeași perioadă, o să ducă la o doză mare de anxietate. Nu uita că stresul este principalul motiv pentru care ne confruntăm cu această tulburare. Așa că încearcă să fii cât de cât organizat și să nu te încarci cu prea multe de-o dată, pentru că sănătatea ta mintală va avea de suferit. 

Aceste 7 recomandări pe care le-am scris mai sus sunt eficiente, dar nu sunt singurele lucruri pe care poți să le faci.

Sportul, yoga, meditația, relaxarea mușchilor, vorbitul cu cei din jur sau la telefon, sunt de asemenea modalități utile pe care poate ai vrea să le încerci. Cele de mai sus sunt încercate de mine în momente de stres/anxietate și cred că pot fi eficiente oricui. 

Dacă simți că ai o problemă pe care nu poți să o stăpânești deloc și niciodată, dacă simți că nu mai poți și ești prea prins în gândurile tale sau dacă simți că nu te poți lupta singur cu această stare neplăcută, nu ezita să ceri ajutorului, să consulți un psiholog, să insiști până când cineva te bagă în seamă, nu ezita să încerci orice pentru a primi ajutor.

Sănătatea mintală este mult mai importantă decât pare pentru mulți, așa că încearcă mereu să o menții într-o stare bună!

Cu 2 euro poți aduce Viață, Iubire, Imaginație, Timp, Orientare și Responsabilitate pentru tineri.

Trimite textul VIITOR la 8836.

VIITOR înseamnă Viață, Iubire, Imaginație, Timp, Orientare și Responsabilitate.

Tinerii au nevoie de toate pentru a se dezvolta în adulți sănătoși emoțional și fizic, iar felul în care sprijinim susținut dezvoltarea lor personală și educațională este esențial pentru VIITORUL societății.

Termeni și condiții 

Citește aici mai multe despre lansarea Centrului YOU în 2019

Descoperă aici cum lucrăm cu tinerii în psihoterapie și mentorat

Implică-te în proiect ca voluntar

Sau susține-ne cu o donație unică, la alegerea ta.

 

Recommended Posts
×

Hello!

Click one of our representatives below to chat on WhatsApp or send us an email to hello@you.com.ro

× Cum va putem ajuta ?