fbpx

6 feluri în care te poți reconecta la tine după un episod stresant

 In Sănătate emoțională

Unul dintre cele mai grele lucruri pe care trebuie să le facem de-a lungul vieții este reconectarea la sine, pentru că de multe ori nici nu ne dăm seama că de fapt asta ne lipsește. De obicei, după ce suntem supuși la un stres imens, la o perioadă foarte încărcată sau la o durere prea mare, avem nevoie de un timp pentru a ne prioritiza pe noi și relația cu sinele nostru. 

Astfel, pentru că eu, de exemplu, mă aflu de ceva timp într-un continuu stres, mi-am dat seama că nu este sănătos nici pentru mine și nici pentru cei din jurul meu să mă neglijez pe plan emoțional, așa că am decis că este timpul să mă interes de forme de reconectare cu sinele și să încerc, pe cât de mult posibil, să îmi reiau relația cu mine. 

Acestea sunt câteva moduri utile prin care poți reuși să refaci această legătură: 

  1. Acceptă-ți emoțiile – Emoțiile sunt instrumente care te ajuta sa te apropii de sinele tău. Ele îți permit sa simti blocajele fizice, dar și pe cele mentale care au loc în viața ta și-n același timp, te ajută să găsești soluții pentru toate acestea. Acceptă-le și învață sa lucrezi cu ele. Învață sa lucrezi cu tine.
  2. Pune-ți întrebări! – nu este nicio rușine să vorbești cu tine și să îți pui întrebări esențiale pentru viața și viitorul tău: Ce mai fac? Cum mă simt? Cum sunt? Îmi este bine? Ce pot să îmbunătățesc? Ce mă face fericit/fericită? Ce vreau să fac mai departe, spre ce mă îndrept? Ce îmi doresc? Pentru ce sunt recunoscător/recunoscătoare? Pe cine iubesc? La ce mă pricep? Ce pot învăța din această perioadă? Cum pot să mă dezvolt?
  3. Identifică răspunsurile la aceste întrebări ÎN TINE și fi sincer cu tine mereu, pentru că tu ești reperul tău.
  4. Meditează.
  5. Scrie într-un jurnal sau scrie pur și simplu pentru tine prin ce treci și cum te simți. 
  6. Găsește-ți timp să te joci! – dansează, plimbă-te, mergi în parc, aleargă, plimbă-te cu câinele, ieși cu prietenii la ceva de băut, cântă, joacă-te și râzi. Încearcă să faci activități care te fac să râzi, pentru că râsul ne salvează de multe ori din de cele mai întunecate gânduri. A face din asta un obicei zilnic îți oferă șansa de a trece prin momente de anxietate care altfel te-ar putea face să te simți deconectat de tine.

Aceste 6 forme de reconectare te pot aduce mai aproape de ce ești tu cu adevărat și de fericirea pe care este posibil s-o fi neglijat-o în ultimul timp. 

Sănătatea psihică și emoțională, exact ca și fericirea, nu trebuie niciodată lăsate deoparte, pentru că ele ne dictează de multe ori modul în care ne simțim și relația pe care o avem cu noi înșine și cu cei din jur.

Call centerul de suport psihologic și de mentorat gratuit pentru adolescenți și tineri YOU operează de luni până vineri între 9:30 si 18:00, iar sâmbăta de la 9:30 la 14:00.

Te rugăm să ne lași un mesaj la adresa alin.andrei@you.com.ro cu numele *sau un pseudonim, vârsta, descrierea situației cu care te confrunți și o adresă de email la care te putem contacta, și vom reveni la tine în cel mai scurt timp.

Citește aici mai multe despre lansarea Centrului YOU în 2019

Descoperă aici cum lucrăm cu tinerii în psihoterapie și mentorat

Implică-te în proiect ca voluntar

Sau susține-ne cu o donație unică, la alegerea ta. 

 

Recommended Posts
×

Hello!

Click one of our representatives below to chat on WhatsApp or send us an email to hello@you.com.ro

× Cum va putem ajuta ?