fbpx

Cum îmi gestionez sentimentele de depresie în timpul Pandemiei?

 In Sănătate emoțională, YOU cu tine, YOU și prin ce trec alții

Respir adânc. 

Așa începe fiecare zi, la mine.

Carantina și pandemia Covid-19 a dat peste cap viața noastră, a extrovertiților și, mai ales, a celor care au stres, depresie, anxietate, situații de viață triste. A avea toate aceste sperieturi în jurul tău este un surplus la toate lucrurile cu care ai deja de-a face. Izolarea și acest virus sunt atât de demoralizante, dar tot ce știu este că încă am timp pentru mine. Încă am timp să respir. 

Am făcut lucruri pe care le iubesc, cum ar fi să cânt, să compun versuri și să ascult muzică, nu este tocmai o distragere permanentă a atenției, dar e un fel de analgezic, ca să fiu sincer, deoarece singurătatea poate declanșa uneori cea mai gravă depresie. 

Îmi reamintesc că acest sentiment de depresie este temporar, iar mâine este o nouă zi. (Ce vă spun acum e și pentru mine ceva foarte, foarte greu de făcut atunci când te simți la cel mai scăzut nivel de chef de viață și de energie, deoarece totul din tine pare să arate contrariul).

Ce mai fac, înafară de respirație? Meditez.

Cel mai bun lucru pe care l-am învățat prin meditație este că tot ceea ce îmi trece prin cap nu sunt sentimentele mele. Sunt doar gânduri. Ce lucru puternic! Mă pot simți ca cel mai bun sau cel mai rău din lume și nicio variantă nu trebuie să fie adevărată! Uite o meditație scurtă, care pe mine m-a ajutat foarte mult în ultimele luni. 

Yoga sau orice altă formă de exercițiu e o altă idee.

Îmi place yoga, dar și jogging-ul.

Yoga mă ajută cu anxietatea și să rămân prezent în acest moment, recunoscând în jurul meu și poate cel mai important, recunoscându-mi gândurile pe măsură ce vin și lasându-le în mod deliberat să plece.

Joggingul, pe de altă parte, mă ajută să simt un sentiment de împlinire. De fiecare dată când fac jogging, parcă îmi rup o barieră. De exemplu, în unele zile simt că nu pot alerga în acea zi, totul mă doare și doar mă păcălesc. După 5 km, însă, mă simt împlinit și mândru de mine pentru că am încercat, în ciuda sentimentelor de moment.

Îmi dau seama cât de mic și de nesemnificativ sunt.

Există un număr limitat de lucruri pe care le pot face în acest timp. Încerc să văd cum pot ajuta. Cel mai probabil nu voi salva lumea și voi veni cu un vaccin împotriva COVID-19, (deși în visele mele cele mai sălbatice aș face-o în totalitate), totuși pot rămâne informat. Pot asculta experții pe această temă. Pot să împart vestea acestor experți. De exemplu, am tradus un articol lung pe care l-am iubit absolut din engleză în română, despre asta. Mă bucur să văd mai mulți oameni care îl citesc și se informează corect. Încerc să-mi reamintesc că pot să fac partea mea, chiar dacă asta înseamnă să nu salvez lumea.

 

Call centerul de suport psihologic și de mentorat gratuit pentru adolescenți și tineri YOU operează de luni până vineri între 9:30 si 18:00, iar sâmbăta de la 9:30 la 14:00.

Te rugăm să ne lași un mesaj la adresa alin.andrei@you.com.ro cu numele *sau un pseudonim, vârsta, descrierea situației cu care te confrunți și o adresă de email la care te putem contacta, și vom reveni la tine în cel mai scurt timp.

Citește aici mai multe despre lansarea Centrului YOU în 2019

Descoperă aici cum lucrăm cu tinerii în psihoterapie și mentorat

Implică-te în proiect ca voluntar

Sau susține-ne cu o donație unică, la alegerea ta

Recommended Posts
×

Hello!

Click one of our representatives below to chat on WhatsApp or send us an email to hello@you.com.ro

× Cum va putem ajuta ?