fbpx

6 exerciții de respirație cu efect imediat care îți pot calma anxietatea

 In Sănătate emoțională, YOU cu tine, YOU și prin ce trec alții

Anxietatea este răspunsul normal al organismului la stres. Uneori, aceasta poate deveni copleșitoare, ceea ce poate provoca neliniște, suferință sau teamă. 

Experții recomandă adesea exerciții de respirație ca o modalitate de a face față anxietății. Astfel de exerciții îi ajută pe oameni să-și încetinească ritmul cardiac și să se calmeze.

Tocmai de aceea am luat hotărârea de a mă documenta în acest sens și am găsit 6 modalități utile și funcționale pentru oricine care se află în această situație:

  1. Expiră mai lung – chiar dacă poate de multe ori am auzit că inspirația este cea care ne ajută de cele mai multe ori în legătură cu stresul și calmarea acestuia, de fapt expirația prelungită este cea legată de sistemul nervos parasimpatic, care influențează capacitatea corpului nostru de a se relaxa și de a se calma.
  2. Respirația din diafragmă – te poate ajuta să reduci cantitatea de lucru pe care corpul tău trebuie să o facă pentru a respira. 

Aici te poți informa mai bine legat de această metodă de respirație: https://www.dictie.ro/respiratia-diafragmatica-pentru-o-comunicare-mai-buna/    și aici: https://www.healthline.com/health/diaphragmatic-breathing 

  1. Reglează-ți respirația (respiră egal) – adică să inspiri pentru aceeași perioadă de timp pentru care și expiri (de exemplu 5 secunde inspiri, iar 5 expiri)
  2. Combină respirația cu imaginația – acest exercițiu se referă la vizualizarea aerului pe care îl inspiri și expiri, și cum acesta parcurge un traseu bine definit: de când aerul intră în corpul tău și ajunge în plămâni, cât stă acolo, cum se duce prin stomac, apoi cum îl dai afară din nou pe unde a intrat și unde se duce după aceea. În momentul în care expiri, relaxează-ți toți mușchii din corp pentru a avea un răspuns imediat.
  3. Yoga – aceasta metodă este o practică de wellness cu rădăcini străvechi, iar în centrul fiecărei variații din acest fenomen, este chiar respirația și modul prin care reușim să ne relaxăm cu ajutorul acesteia
  4. Respirația rezonantă, numită și respirație coerentă, te poate ajuta să-ți calmezi anxietatea. Întinde-te și închide ochii, iar după aceea respiră ușor pe nas, cu gura închisă 6 secunde, fără să îți umpli plămânii cu aer. Expiră timp de 6 secunde, fără a forța aerul să părăsească corpul, ci lăsându-l să iasă încet. Este bine să faci asta pentru 10 minute, timp în care te poți concentra asupra corpului tău. 

Exercițiile de mai sus, te pot ajuta în cam toate situațiile în care simți că anxietatea pune stăpânire pe tine și te pot scoate din stres, temă și disconfortul provocate de aceasta.

Din 15 noiembrie 2019, susținem tinerii din România printr-un Call Center gratuit de consiliere psihologică și educațională. Linia verde 0800 070 YOU adică 0800 070 968 este un serviciu apelabil național.

Program Call Center YOU

Luni-Vineri: 10:00-18:00

Sâmbătă: 9:30-13:00

Orice  tânăr care are nevoie să discute despre experiențele pe care le întâmpină, indiferent de severitatea lor, poate apela gratuit și fără să își dezvăluie identitatea linia YOU., unde intră în contact direct cu personal pregătit, la orice oră, care să îl asculte cu compasiune și să îi ofere suport imediat în situații critice. Durata unui apel nu este limitată ca timp, întrucât ne dorim ca beneficiarii acestui serviciu să se simtă ascultați, înțeleși, sprijiniți și îndrumați spre soluții care le pot, în primul rând, salva viața.

0800 070 YOU / 0800 070 968

sau hello at you dot com dot ro

 

Recommended Posts
×

Hello!

Click one of our representatives below to chat on WhatsApp or send us an email to hello@you.com.ro

× Cum va putem ajuta ?