fbpx

Cum ne continuăm viața în iarna Pandemiei fără să ajungem la disperare?

 In Sănătate emoțională, YOU cu tine, YOU și prin ce trec alții, YOU si societatea

Pandemia deja ne-a dat destule dureri de cap, iar gândul că nu suntem nici măcar pe aproape de întoarcerea la normalitate, nu are cum să ne ușureze viața. 

În schimb, deși ne este greu să depășim aceste momente dificile, există modalități prin care ne putem gestiona stresul și ușura viața în perioada care va urma. 

Din păcate, la cum se prezintă situația cum, iarna care va urma ne-o vom petrece tot în pandemie și dacă nu, chiar în lockdown, ceea ce nu poate fi plăcut pentru nimeni, așa că m-am gândit la câteva feluri prin care putem face aceste luni mai suportabile, decât în prima carantină de la începutul anului. 

Cred că este timpul să amânăm schimbările majore din viața noastră sau cel puțin acelea care nu sunt plănuite și care nu sunt urgente.

Efectuarea unor schimbări majore în viața ta poate fi stresantă în orice moment, dar acest lucru este deosebit de relevant în acest moment. Dacă te simți deja stresat sau anxios, cel mai bine este să nu îți mai încarci viața cu alte probleme care trebuie rezolvate. 

 Ar ajuta mult să ne rezolvăm conflictele personale

Stresul din relațiile personale poate contribui într-un mod major la anxietate și depresie, iar orice problemă cât de cât intimă, te poate da peste cap mult mai rău decât din orice alt aspect al vieții tale. Este important să învățați cum să comunicați sincer cu oamenii și să abordați problemele sau conflictele pe măsură ce apar. 

 Fă cât de des poți lucruri care-ți plac

Încearcă să îți iei mintea de la griji și să pui accentual pe fericirea și relaxarea ta, cel puțin din când în când. Fie că vrei să cânți, să asculți muzică, să citești, să grădinărești, să petreci timpul conectându-te cu familia și prietenii online, să desenezi sau să scrii scrisori. În plus, poți încerca să faci ceva creativ sau să înveți o meserie nouă, să îți dezvolți un nou hobby sau chiar o nouă pasiune. 

Deși poate fi dificil, încearcă să-ți controlezi volumul de muncă

Munca/școala joacă un rol important în viața noastră, dar este important să avem un echilibru durabil între viața profesională și viața personală, mai ales dacă totul se petrece acasă. Dacă simți că munca pe care o depui zi de zi îți crește nivelul de stres, ia o pauză! Oricâte responsabilități simți că ai care te presează, mai învață să iei câte o pauza, pentru a nu te suprasolicita. 

Încearcă să faci sport regulat 

Deși nu sunt cea mai bună persoană ca să ofere sfaturi legate de mișcarea fizică, exercițiul te poate ajuta să te eliberezi de tensiune și să-ți relaxezi mintea. Încearcă să faci exerciții fizice în fiecare zi, chiar dacă asta înseamnă că mergi doar la o plimbare în jurul blocului, contează să îți păstrezi corpul activ un pic. Plus că, acum au apărut o mulțime de antrenamente online excelente, care sunt perfecte atât pentru sănătatea ta fizică, cât și pentru cea mentală.

Apelează la ajutor! 

O simplă conversație cu cineva precum un prieten, un medic sau un consilier te poate ajuta la ameliorarea stresului. Nu-ți fie teamă să ceri sprijin, atunci când ai nevoie.

Nu îți ignora timpul necesar pentru tine

Relaxează-te. De exemplu, poți insera exerciții de respirație și relaxare musculară în rutina zilnică, pentru că  pot fi mai utile decât realizezi. În plus, există și meditația sau yoga, care sunt modalități foarte bune de a te relaxa. Mai mult decât atât, poți face lucruri care îți aduc liniște, precum cititul, vizionarea unui film, o baie lungă și fierbinte, dormitul până mai târziu.

Comunică!

Fă tot posibilul să nu uiți că ai o viață socială și oameni care te iubesc și care cu siguranță au nevoie ca și tine de socializare. Dacă nu vrei să ieși din casă, fă un zoom cu prietenii, familia, colegii sau cu oricine cu care-ți face plăcere să vorbești, pentru a te mai destinde un pic și a nu uita de sentimentul acela plăcut în care ești înconjurat de cei din jur (chiar dacă nu se simte exact la fel). Dacă vrei și poți să ieși din casă, încearcă ca o data la ceva timp să te vezi cu cineva apropiat sau să îl inviți la tine, de exemplu (dacă e prea frig afară). Soluții se găsesc. 

Deși mulți ne simțim  depășiți de situație, nervoși, plictisiți, revoltați, obosiți de toată nebunia prin care trecem, este important să avem grijă de sănătatea noastră mentală și să o punem mereu pe primul loc. Singurătatea, munca în exces, problemele nerezolvate, schimbările majore și bruște, refuzarea primirii ajutorului, nu fac decât să ne înrăutățească starea. 

Scopul nostru comun este acela de a ieși cu bine din acest calvar și de a reveni la viața pe care o știam, așa că speranța că totul va fi bine și menținerea sănătății noastre, sunt cele mai importante lucruri la care trebuie să ne gândim acum. 

Din 15 noiembrie 2019, susținem tinerii din România printr-un Call Center gratuit de consiliere psihologică și educațională. Linia verde 0800 070 YOU adică 0800 070 968 este un serviciu apelabil național.

Program Call Center YOU

Luni-Vineri: 10:00-18:00

Sâmbătă: 9:30-13:00

Recommended Posts
×

Hello!

Click one of our representatives below to chat on WhatsApp or send us an email to hello@you.com.ro

× Cum va putem ajuta ?